Det börjar lukta seger, banne mig =)

Eller åtminstone ett nytt personbästa! Jag hade nämligen målet 100 nya böcker även förra året och nådde då 25 st. Det har jag nu passerat med god marginal, det ligger några böcker här brevid mig och väntar på att komma upp =)

Tänkte det kunde vara skoj att se vilka böcker jag läste förra året och vad jag minns om dem. Här kommer listan:


Evighetskoden (Atemis Fow) - Eoin Colfer
En ungdomsbok som handlar om ett ungt geni som även är en superbrottsling. Minns jag rätt så var det något av ett familjeföretag. Lättsam bok, passar utmärkt för den yngre generationen. Jag hittade den i någon reaback.


White Line Fever - Lemmy Kilmister
Lemmys självbiografi. Jo, den mannen har varit runt en del.

Människohamn - John Ajvide Lindqvist
Inte min favorit av hans böcker men bra. Han är riktigt skicklig.

Till dess din vrede upphör - Åsa Larsson
En deckare. Minns knappt vad den handlade om, inte min favoritgenre.

Vackra flickors lott - Alexander McCall Smith
En i serien om damernas detektivbyrå. Charmig som vanligt men jag kommer knappt ihåg vad den handlade om nu.

Hanteringen av odöda - John Ajvide Lindqvist

Riktigt bra. De döda kommer tillbaka och regeringen beter sig precis som man kunde förvänta sig - de gör bort sig.

Solstorm - Åsa Larsson


Capote - Gerald Clarke

Biografi, en bra sådan.

Tid för Odd - Dean Koontz


De små omständigheternas hus - Alexander McCall Smith


Valda verk av T.S. Spivet - Reif Larsen

Underbar bok. Den är (kanske) tänkt som en barn/ungdomsbok men läs säger jag! Illustrationerna är nyskapande och integrerade i själva berättelsen på ett sätt jag inte sett tidigare.

Svinajakten - Anna Bovaller


Guernseys litteratur-och potatisskalspajssällskap - Mary Ann Shaffer

Den här minns jag att jag läste på grund av titeln =) Helt okej bok.

Chefer från helvetet - Rosetta Sten

Har du jobbat på kontor någon gång kommer du garanterat älska denna. Även om du inte satt din fot på ett kontor eller om din arbetsplats var fullkomligt harmonisk kommer du skratta. Grymt skoj.

Smoke and mirrors - Neil Gaiman

En novellsamling.

Livet på scotland street 44 - Alexander McCall Smith


The Burglar on the Prowl - Lawrence Block
Ingen som helst aning, har jag verkligen läst denna?


Livet är kort Rytkönen lång - Arto Paasilinna

Gillade du Hundraåringen som klev ut genom ett fönster? Det är ett liknande upplägg här, i min skalle har dessa två berättelser blivit en - förvirrande.

Nation - Terry Pratchett



Toffs bok - Kalle Dixelius

Boken alla pratade om. Jag läste den och tyckte om den men känner inga varmare känslor för den såhär ett år senare. Kanske ska läsa igen när jag uppnått målet =)

Mörkrädd - Andreas Roman
Bra, krypande skräck. Gillar du rysare så läs!


Stil - Rebecka Thulin

Den hade jag glömt =) Inget nytt under solen där om jag minns rätt. Bra tips dock.

Låt den rätte komma in - John Ajvide Lindqvist
Bidde film både i sverige och usa på denna. Har inte sett någon av dem (än) men boken är bra.


Dyngkåt och hur helig som helst - Mia Skäringer

Den här var jag lite "tvungen" att läsa eftersom jag skulle gå och se hennes föreställning. Helt ok.

Stolthet och fördom och zombier - Jane Austen & Seth Grahame-Smith
Titeln, bara titeln. Finns ingen annan anledning att läsa denna bok. Nu har du läst titeln så känn dig fri att ignorera. Sååå dåligt skriven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0