Tillbaka

Hej igen,

Så kliar det lite i bloggfingrarna igen då, på tiden kan man tycka, det var ett bra tag sedan sist. Vad har då hänt under denna ofantliga tidsrymd? Säkert massor men inget jag kommer ihåg/vill skriva om här =)
En sak jag kan skriva om är youtube, har fastnat för några kanaler där så jag tänkte komma med lite youtube-tips:
Vi börjar från början, det brukar vara lämpligt. Jag var på pinterest och såg ett trevligt citat om hur skoj det är att vara nörd, upphovet till nämnda citat visade sig heta John Green. Eftersom jag är den jag är kollade jag upp killen och fann vlogbrothers:

http://www.youtube.com/user/vlogbrothers?feature=g-all-u

John och hans bror Hank bestämde sig för att kommunicera på ett nytt sätt med varandra och gjorde videos som de lade upp på youtube. Det har nu växt till en stor community som kallar sig nerdfighteria som såvitt jag kan se verkar bestå av bara trevligt folk =)

Via dessa grabbar hittar du även crashcourse och schishow, dessa kanaler är mer inriktade på att lära ut men ändå kul. Går du i skolan kan jag inte rekommendera dessa två nog mycket.

En annan kul kille är Ze Frank. Man kan hävda att det var han som en gång i tiden drog igång det här med video bloggar. Brorsorna grön har lärt sig en hel del av honom. Även här finns en community, denna är mer inriktad på att göra saker i grupp, stor grupp, världsomspännande faktiskt.

youtubekanalen hittar du här: http://www.youtube.com/user/zefrank1
ashow sidan har mycket kul: http://ashow.zefrank.com/

Ett av de färdiga projekten som jag tycker är lite extra skoj är dethär: http://www.zefrank.com/youngmenowme/
Där finns kort på människor som unga och som de ser ut nu, de har försökt att återskapa bilden som togs när de var små. En del kort är söta, andra rätt ut skrämmande, alla är sevärda.

Jahapp ett inlägg klart!
Tjenixen tills nästa gång =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0