Dagliga inlägg

Finns det inte mycket av här =)

Jag är rätt ny på det här med att blogga men skriver lite nu och då när andan faller på så att säga.

Ett litet boktips - "tio tankar om mat" av Bodil Jönsson med son (minns inte hans namn just nu och är för lat för att kolla upp det)

Jag har bara läst en liten bit in men kan säga att boken är minst lika tankeväckande som tio tankar om tid. Många tankar blir det =)
Den här handlar såklart om mat och främst hur vi inte riktigt tar oss tid med mat på samma sätt längre. Boken jämför rätt mycket då och nu, hur var det förr i tiden och var det verkligen bättre förr.
Mat idag har i många fall blivit en stressfaktor, något man petar in mellan jobb och fritid. Det tycker jag är väldigt synd för mat är ändå ett alldeles fantastiskt tillfälle att samlas och prata om ditten och datten, slappna av lite, ta det lugnt.

Boken rekommenderas varmt, en tankeställare - för mig iaf.

Nu blir det kvällspromenad.

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0