Bok Nr 24 - 27

24. Strax eftersolnedgången av Stephen King

Hans senaste novellsamling. Jag gillar noveller, snabbt att läsa =)

King har förmågan att skriva noveller som är packade med historia och som ofta fortsätter i hjärnbarken långt efter att jag läst klart. Det var två noveller i den här boken som bet sig fast lite extra: Pepparkaksflickan och Träningscykel båda handlar om träning på ett eller annats sätt.

25. Man bör förlåta (första lagen) av Joe Abercrombie

Här lyckades jag börja med andra boken i en serie så det var lite förvirrande till en början. Bra skriven med snabba kast. Jag kommer inte läsa resten av serien, blev inte SÅ nyfiken på karaktärerna eller hur det går. Gillar man fantasy så rekommenderar jag starkt den här serien. Jag tycker väldigt mycket om fantasy men har blivit ruskigt kräsen på gamla dar =)

26. Det mörka tornet VII

Sista boken. Sorgligt som alltid när jag tycker om en berättelse. Ett mycket bra avslut även om jag har liiite svårt för att King själv dyker upp som en karaktär i berättelsen. Han förklarar i efterordet hur han tänkte och varför vilket gör det lättare att förstå. Ändå är jag inte helt överrens med det, men det är också det jag gillar med serien - att det finns delar av berättelsen som jag måste finurla på för att få till det hela.

Har sett att det kommer en bok till i serien, den ser jag fram emot!

27. Den förlorade symbolen av Dan Brown

Jahapp, så har då jag också läst Dan Brown till slut. Kan mycket väl vara så att jag är sist med det =) Har dock ännu inte läst Da Vinci Koden *sådeså*

Som jag misstänkte så tycker jag riktigt bra om boken den är full av referenser och symboler så jag ska nog läsa den där Da Vinci i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0