Bok 3 av 100

Dags för lite Andrew Vachss:



Jag har läst Andrew Vachss böcker om Burke i flera år men tappade bort honom under flera år. Nu när jag var på biblioteket sist vandrade jag bort mot engelska avdelningen för att leta Neil Gaiman. Där snubblade jag över Andrew Vachss istället, gick ju lika bra det om man säger som så dårå =).

Masked Market är inte den bästa boken i serien, den är en typisk Burke - bok men säger inte egentligen något nytt. Lite tråkigt, jag såg fram emot att hänga lite med Max, the Prof, Burke, the Mole, den ojämförliga Michelle och såklart Mama. Tur att jag har de andra böckerna i hyllan och kan läsa dem närsom helst.

Det som stör mig med den här boken är främst att det känns om Vachss inte riktigt gjort sitt bästa när han skrev den, den är platt både vad gäller språket och historien. Man lär inte känna några karaktärer på djupet och det gör det svårt att engagera sig i boken. Trots det är detta en bra bok, den är bara inte så bra som jag förväntade mig efter att ha läst Vachss andra böcker.

Betyg: Tre kuddar av fem

Andrew Vachss kan vara en ny bekantskap för många, jag rekommenderar hans hemsida:

www.vachss.com

Ett youtube klipp med Andrew Vachss:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0