The Expendables


filmposter

 

Den var väl rätt dålig. Den handlar om en gäng legosoldater (Stallone & Co) som åker runt i världen och slåss för pengar. På en liten ö möter de en snygg tjej (självklart) och så måste de rädda henne (självklart). Pang pang och explosioner.

Inget nytt men denna typ av filmer tittar iaf inte jag på för att få en bra historia, jag ser dem uteslutande för att jag gillar snyggt koreograferade slagsmål. När de gjorde den här filmen hade de tillgång till både Jet Li och Jason Statham, båda dessa grabbar kan röra sig något som gör klippningen till en ännu större tragedi.

Jag anser att om man ska göra en film kan man visa sin publik lite mer respekt än vad man gjort här. Jag snabbspolade mig igenom halva filmen.

En trailer:

Betyg:
två kuddar av fem

Ps. Det finns en positiv sak med filmen: håll utkick efter stallones bil, den är riktigt grym!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0