Skriva ett manus - kan det vara så svårt?

Hej!

På internet pågår det nu och då olika projekt, varje år deltar jag i två av dessa. Det ena heter nanowrimo (national novel writing month) och det andra scriptfrenzy. Båda går ut på att skriva ett stycke text på en månad.

1 april börjar scriptfrenzy som går ut på att under 30 dagar skriva 100 manussidor.

Om man tittar på de filmer som syns på våra biografer idag kan det väl inte vara så svårt? eller?

Jag försökte med dåligt resultat förra året, iår ska jag lyckas. Jag räknar inte med att det blir ett BRA manus men ett manus ska det bli och det ska vara 100 sidor långt.

Den stora frågan är då VAD ska jag skriva om?

Än så länge har jag en idé som skramlar runt i hjärnkontoret:

Vampyrtransvestiter från yttre rymden invaderar jorden för att "boldly shop where no one has shopped before".

Jag tror jag ska tänka lite till...




Kommentarer
Postat av: Linda

Spännande med manus dååå :)

2011-03-16 @ 09:11:17
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0