Bok Nr 9






Det var kämpigt i början och jag hade svårt att komma in i berättelsen men till slut måste jag säga att boken är väl värd anstängningen.

Den handlar om magi i England, hur den har förvandlats till enbart teori, tills Mr Norell dyker upp, han praktiserar nämligen magi på riktigt, något som inte har gjorts på så länge i England att man trodde att det inte gick längre. Mr Norell är inte helt sympatisk men inte heller ond. Det som gör boken ovanlig i mina ögon är just att karaktärerna inte är ofelbara, de har kanter i sina personligheter, de är inte perfekta.

Boken är fylld av långa fotnoter med ingånde beskrivningar av mytologin i berättelsen, de saktar upp men tillför även en hel del.

Jag ger den tre och en halv kudde av fem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0