Baka baka liten kaka

Fick en hel kasse äpplen av föräldrarna som nu ska tas omhand. En del går till en clafoutis som består av mandelmassa, grädde, mjölk, ägg, vetemjöl och valfri frukt. Jag valde äpple. Tyvärr satte jag in kakstackaren för högt i ugnen så den är just nu vääääldigt brun på ovansidan och rå undertill.... Men har flyttat ner den så det ska nog gå att äta =)

När jag (som nu) har några minuter över så brukar jag googla lite skoj bilder och dagen tema har varit kakor och andra bakverk. Vill du bli imponerad kan jag föreslå denna sida:

http://www.mikesamazingcakes.com/default.asp?audvar=false

Man tror inte sina ögon!

Min kaka kommer abselut inte se ut sådär men jag hoppas den blir god - det är ju ändå huvudsaken med att baka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0