Det är så man skulle kunna bli religös


Var ute och tog mig en promenad såhär på kvällen. Trevligt sällskap hade jag också av:

mmm Johnny Cash =) me likey


En helt underbar liten promenad blev det, sol, fågelkvitter, regn som hänger kvar i luften och lagom mycket blåst. Mamma natur visar sig från sin bästa sida ikväll gott folk.


På min promenad fick jag syn på detta:


En sådan sak måste ju undersökas så jag knatade bort och hittade "Barnens skog". Hur mysigt som helst, det fanns en liten ingång (pilen) men jag anser mig inte vara riktigt kvalificerad. Fyller ju snart 35 gubevars.


En närbild på stenarna:



Lite oklart vad de kan tänkas fylla för funktion men det ser ju lite trevligt ut.


Men så går jag då där och trivs med mig själv och min omgivning. Tills jag kastar en närmare blick på marken. Vad är det för patetiska, tragiska människor som inte klarar av att SLÄNGA SKRÄP I SOPTUNNA? Det ligger cigarettfimpar, tuggummi, plastpåsar, plastmuggar etc etc osv osv.

Tragiskt.


Så jag blev inte religös - den här gången heller.


Nattinatti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0